0

Jõulukampaania “Väike ime”

Reklaamiagentuur “Isa, Poeg & Püha Vaim”* on meieni paisanud igaaastase minikampaania nende põhikampaania toetuseks. Ja äsja meienitoodud reklaammaterjal – lumi – on ilmselt üks oodatuimad kogu turul.

Teisalt tekib hinge kahtlus – võibolla on lume turulepaiskamisega viivitatud meelega, et masside ootused tõuseks viimase piirini. Kui lumi oleks igal ajal maast võtta, oleks tegemist iseenesestmõistetavusega ja keegi ei tunnetaks oma nõudlust. Praegusel juhul aga hinnatakse reklaammaterjali enam kui tavaliselt – see on kui väike ime, mis paneb mõtlema kogu Toote kuvandile.

Loodetavasti on kogu lumematerjal aegsasti tellitud ja tänasega laialipaisatud kogus on jääv. Ka enne on paar lumebuklettide proovitrükki turule paisatud, ent need testkampaaniad on olnud mannetud ja kaduvad juba paari päevaga. “Esimene lumi kadus sulas esimene armastus“, kui nüüd piltlikult väljenduda. Loodetavasti taevased trükikojad töötavad seekord täisvõimsusel ja kogu maa spämmitakse korralikult valgeks…

* Tegemist on ühe suurima ja püsivama kampaania – “Kristlus” – läbiviinud agentuuriga. Juba paar tuhat aastat on nende reklaambuklett – Piibel, ehk “Raamat”, nagu seda ka hellitavalt kutsutakse – suurima levikuga trükis (enne Gutenbergi ümberkirjutus). Mulle kui kõrgelt haritud turundusspetsialistile on alati muljet avaldanud nede kampaania põhialused – 10 lihtsat sloganit, võimas võrkturundus, kus tasuta tööd tehakse, väha põhjalikult läbimõeldud karakterid ja nende paljusus koos täielike elulugudega jne.

Põnev on ka see, et ka vägivaldse kampaaniakorralduse (allhankena läbiviidud Ristisõjad olid näiteks üsna verised) puhul ei ole Tootele “kotti pähe tõmmatud”. Samuti on kummalik, et ka verine arveteklaarimine sama toote erinevate aspektide üle ei ole toodet väga lörtsinud

Hämmastavaks on ka ühe agentuuri osaniku – Poja – tõus kampaania ikooniks seoses oma traagilise lavaltlahkumisega. Jaa, selliseid kampaaniaid, kus tegijaid hinnatakse tootega võrdselt tänapäeval enam ei ole…

Märkus: Buddy Christ’i pilt ja idee peaks kuuluma filmi “Dogma” loojatele

One thought on “Jõulukampaania “Väike ime”

Comments are closed.