0
Eks ma muidugi soovisin, et seal peal oleks olnud Battery purk...

Tallinn annab veerand miljonit negatiivseks reklaamiks?

Tallinna linn kavatseb rahvusvahelisel autovabal päeval ühistransa välja käristada. Kulu: 248 000 krooni.

Parandage mind, ent mina näen järgmisi tulemusi, neist ükski pole positiivne.
Kõige hullem aspekt:
– juba peaaegu täis olevad bussid-trollid-trammid saavad umbe täis ning autoomanikud, kes proovima tulid, veenduvad, et autoga sõitmine on oluliselt mugavam.
Lisaks:
– kuupiletiga sõitvad ausad reisijad on nördinud
– jänest sõitvad reisijad irvitavad omaette
– … ja kõik arvavad nii kui nii, et seda tehakse KOV propaganda raames.

Et siis WTF? Kas seda raha ei annaks kuidagi paremini kasutada – nii, et mingi positiivne mõju oleks ühistranspordis tunda 3 kuud, pool aastat, aasta?

17 thoughts on “Tallinn annab veerand miljonit negatiivseks reklaamiks?

  1. 10 points:) (Y)
    aga kui subjektiivselt asjale läheneda, siis mina kui harv ühistranspordi kasutaja/talongidega sõitja olen muidugi ideega rahul….:)

  2. mina kui mitte-põline-tallinnlane tõdesin viimaste tallinnas viibitud perioodide vältel, et:
    1. linnaliinibussid tallinnas ei sõida vaid seisavad, sest kui pole peatust, on foor ja kui pole foori, on peatus.
    2. kui sa täpselt ei tea, mitmendas peatuses maha minema pead siis a) sa ei näe aknast välja, sest paksult on rahvast ees, b) bussi aknad on räpasusest läbipaistmatud
    3. ma maksaks bussipileti eest ka rohkem, kui selle võrra sõit inimlikuks muutuks.
    aitähh sepp, et kirjaruumi jälle laenasid, sain sapi välja valada :))

  3. Ja lõppude lõpuks on autovaba päeva hommikul ummikud ikka sama suured kui tavaliselt. Nii et kasu kui palju sellest asjast :)

  4. well, kui seesama papp kulutada selle peale, et reaalselt ühistranspordi juures midagi uurida/parandada/korrastada… lihtsalt, räpasus ja aeglus on need, mis auto kasuks otsustama sunnivad.

  5. ma natuke kahtlen, et nüüd kümned tuhanded tormavad ummisjalu bussi ja trolliga lusti sõitma ainult sellepärast, et piletita saab. tööpäev on ikkagi. pensionärid, kellel ajaga midagi teha pole, saavad ju niigi tasuta sõita?

  6. tööpäev, justnimelt. autoomanikud lähevad tööle samaks ajaks, mis ühistransa kasutajad. ehks siis täituvus peaks tipptundidel suurenema, ent seal ei ole vist eriti palju mahtuvusvaru hetkel?
    ma pole pool aastat pidanud ÜTr’t eriti kasutama, seetõttu väga täpselt ei oska kosta. samas ei oska ma tõesti näha mingit positiivset aspekti ühe päeva kestvas tasuta sõidus…
    bussisõidu probleemiks pole minu meelest kõrge hind vaid eelarvamused ja tõesed arvamused räpasusest ja ebamugavusest.
    kuulutanud siis välja, et kulutatakse veerand miljonit busside puhastamiseks vms. võibolla paneks autoomaniku rohkem mõtlema?

  7. minu meelest võiks selle raha kulutada ka nii, et liinidele, mis on alati täis (buss nr 18, 40 jpt), panna sõitma lühikeste busside asemel pikad bussid. bussigraafikute tihendamisest ma parem ei unistagi! eriti nunnu on nt õhtuti ühte tallinna kahest ujulast lühikese puupüsti täis nr 18 bussiga sõita. sõit nõmmele kestab nimelt pool tundi.. see, kas buss on räpane või mitte, ei paista sealt üldse mitte välja, põhiline on otsi kohta kust sa saad, et kinni hoida!

  8. ei usu, et trollipõlguritest autojuhid viitsivad hakata ühel neljapäeval spetsiaalselt eksperimenti korraldama, varem üles ärkama, eelmisel õhtul vaimu valmistama ja sõidugraafikuid tudeerima nne. selleks, et natuke uusi elamusi saada ja 10-15 krooni raha kokku hoida. see algatus kohtab minu hinnangul peamiselt ükskõiksust nende poolt, keda ta peaks puudutama, kes siin igisevad, käivad ise aga hoopis jala (mina ka).
    kui bussid on täis, on neid järelikult vähe ja tarvis juurde osta. veerand miljoni eest peaks ühest uuest bussist või trollist saama tubli kahe istmerea pikkuse viilaka.

  9. ühesõnaga veerand milli korstnasse (või siis trolli sarvedesse) kirjutatud nii kui nii…

  10. Selles suhtes ma nõustun eelpool kõnelejatega. See tasuta sõit ei muuda mitte kui midagi. Lihtsalt õhemat rahakotti Tallinna linnale.
    Mind paneb ikka alati imestama, et miks me ei suuda oma ühistransporti panna samamoodi tööle kui seda on põhjamaades (Soome, Rootsi, Taani, Norra) – kus ei ole räpaseid sõidukeid, inimesed on kombekad, transport käib tihedalt. Hetkel on tunne, et viga on meie linna juhtimises aga mida mina ka sellest tean. Minu siiras soov oleks, et ühistransport ei lehkaks nii palju ja kodudut ei ööbiks ühistranspordis.
    Minu meelest on see jummala tervitatav nähtus, kui hommikul ülikondades ja kostüümides inimesed lähevad tööle ühistranspordiga. Ükspäev nägin trammist maha tulemas viisakas, suht keskmises (või üle selle) ülikond, portfell käes ja mõnus reibas samm. Tõsiselt nautisin vaatepilti. Sedasi peaks meie ühiskond toimima. Samas see on natuke ebareaalne ka, kui trammid tulevad iga 15 min tagant.

  11. njah:S aga kui mõtlema hakata, kui palju meil korstnasse kirjutatakse, ja mis selle tõttu kannatab, tuleb nutt peale, nii et parem ei mõtle.
    Tahtsin veel kommenteerida seda, et virisemisest oli kasu, saingi täna pika bussi:P AGA, nagu teada, pole head ilma halvata.. tühjas bussis oli väga hästi näha, kui tõeliselt rõvedalt räpane seal oli:S lisaks sain endale ‘pinginaabriks’ otse pudelist viina joova venelase… õnneks oli ta suht rahumeelne, ei tülitanud, polnud agressiivne ja oma hundijalaveega kaasreisijaid üle ka ei kallanud. muide, selle tunnistajaks olen küll olnud, kui trolli järsul pidurdamisel paar kaasreisijat 1,5L karu õllega üle valati…
    Igaljuhul palun, palun ehitage see kalevi ujula ükskord valmis. ka kord nädalas selline ‘meeldiv’ elamus on liig…!
    armastan seda, et elan kesklinnas ja töötan kesklinnas!

  12. Sõitke kesklinna hommikul pärast kümmet ja tulge tagasi mingi üheksa paiku. Palju mugavam.

  13. Maarit, trammiliiklus on Tallinna ühistranspordi osa üks paremini töötav ja toimiv üksus. suhteliselt normaalselt ruumi, liiklus kiire ja stabiilne kellaajast hoolimata ning graafik paigas.

    mu arvates on ühistransa probleem hoopis selles, et praegu toimivad buss-troll-tramm kõik eraldi süsteemidena, omavahel konkureerideski. kuid peaksid toimima ühise süsteemi ehk ühistranspordina. ehk ühised peatused, et ei peaks ümber istumiseks kahe sõiduki vahel jooksma jne. areneb küll tegelikult, aga kole aeglaselt:S

    aga autoomanikule on argument auto kasuks räpane ja värskest õhust nappiv buss, veniv liiklus ja kitsus kindlasti. ehk enne kui hakata midagi piirama (näiteks kallinev parkimine kesklinnas), peaks looma võimaluse ja tahtmise ühistransporti kasutada. peaks tekkima nõudlus, mitte vägisi surumine.

  14. sõitke siis taksoga!
    mul ettepanek, et taksodele võiks lisaks sõiduteele, trammideele ja vastassuunale ametlikult lubada ka kõnniteel sõita, saaks kõik kiiremini kohale. iga sohver hoolitseb oma sõiguki puhtuse eest ja kasseerib sinult su räpasuse või maha aetud joogi eest lisasumma.. mitte et ma taksofänn oleks (sõidan umbes 3x aastas), läbi kaasliikleja pilgu lihtsalt.. valan samuti sappi siin..

    samuti ei ole taksodel ka foorimuret, kui otsesõitmiseks on punane tuli, siis takso läheb sealt, kus on roheline (nool vasakule) :P ja sõidab ikka otse. sama lugu on ummikutega, kui ikka kolm rada otsesõiduks on umbes, siis vasakulekeeramise rajast saab ikka sõita kõige ette ja (vt.eelm.)

Comments are closed.